czwartek, 20 grudnia 2012

kruche ciasteczka świąteczne od dzieci dla dzieci



To prezent świąteczny jaki moje dzieci zanoszą na swoje klasowe wigilie. Robimy je wspólnie. Są proste i pyszne. Tylko kto to potem wszystko posprząta?:)



Przepis na kruche ciasteczka maślane:
Składniki:
2,5 szklanki mąki

1,5 kostki masła (miękkiego)
niecała szklanka cukru
1 jajko
1łyżka cukru waniliowego
niecała łyżeczka soli
w tym roku dodałam również: 
pół łyżeczki imbiru, 2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczkę kardamonu i 2 goździki (roztarte w moździerzu)
Na lukier:

szklanka cukru pudru
sok z cytryny
Polewa czekoladowa to kilka kostek ciemnej czekolady rozpuszczonej z odrobiną masła i mleka
Niezbędne: kolorowe posypki, pisaki z lukrem, orzechy, rodzynki...oczywiście zdaniem dzieci im bardziej kolorowo tym lepiej
Przygotowanie:
Połącz (można użyć miksera) wszystkie składniki ciasta. Powinno być błyszczące i elastyczne. Uformuj dwie kulki ciasta i włóż je na godzinę do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkuj na stolnicy na grubość trochę mniej niż pół centymetra. Świątecznymi foremkami wykrój ciasteczka i piecz na pergaminie na złoty kolor przez około 15min. w temp. 180 stopni. 








 Od tego momentu całkowitą władzę nad ciastkami przejmują dzieci. 





 
Na nic moje podpowiedzi, a nawet błagania o zachowanie kolorystyki i choć odrobiny umiaru. Ich wyobraźnia nie zna granic. Każde ciastko jest zatem jedyne i nie do podrobienia. Właśnie za to kocham kruche ciasteczka świąteczne i moje dzieci oczywiście:)



Schowałam kilka:) Będą jak znalazł do porannego pochrupania przy kawie, gdy będę robić, mam nadzieję, już ostatnią listę zakupów przed świętami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz